söndag 13 maj 2012

Lagbyten. There's a time and there is a place.

Igår hade jag den sämsta rundan sedan jag började spela. Det var fruktansvärt. Eller nej, när jag säger att det var fruktansvärt underdriver jag katastrofen. Jag kan länka min battle report som en illustration. Det gör fan ont att titta på den.

På grund av balanseringen från tidigare matcher hade jag hamnat ensam i mitt lag, medan deadie spelade med Treton04 och Geefat, två jättetrevliga skåningar som har hängt på min server länge, och vet hur man spelar bf3. Jag kunde inte byta lag för vi var betydligt många färre och låg under så stort - och jag menar inte att jag inte kunde per se, jag är admin och kan flytta folk som jag vill, utan jag gjorde inte det för att det är inte snyggt. Jag bet i det sjukt sura äpplet och dog 30 gånger. Jag spelade i det laget i säkert fem rundor innan jag kunde hoppa över. Men ingen annan runda gick så vansinnigt dåligt som den här.

Vi hade några spelare i vårt lag som klarade sig bra individuellt, en Mrs_Obama bland annat (rolig gamertag), men framför allt en kille, som låg som MVP. Han var väl en av anledningarna till att vi inte blev spawn trapped i vår deployment, han tog ut deras fordon och spelade typ tusen gånger bättre än jag den matchen.

När rundan äntligen började gå mot sitt slut hoppar han över till det andra, vinnande och numerärt överlägsna laget. Jag märkte inte det först, jag var för upptagen med att sprängas, skjutas och köras över. Men deadie blir skitsur och kickar honom. Det är första och enda gången någon kickats från servern utan att ha kört med M26. Men deadie tyckte det var så dålig stil att han ville inte ha honom i sitt lag, och ärligt talat ville jag inte ha honom i mitt heller - hur nyttig han än var - om han överger laget för att slippa en förlust.

Sedan spenderade deadie hela nästa runda med att diskutera med honom. Han var antagligen övertygad om att han kickades för att han var mvp eller nåt, och hotade med att rapportera hit och dit. När deadie skrev att han kickades för att han dumpade sitt lag, skrev han bara "yeah sad team". Det kanske blir så när man lägger för mycket vikt vid sina stats. Killen är rank 145, en effektiv spelare och jag gissar att han har en snygg w/l ratio. Och att det är viktigt för honom. Hans förklaring var att han skulle joina sin kompis i det andra laget. Men varför inte göra det i början av rundan? Vid kartbyte? Eller att hans kompis byter och går in med honom i det lag som desperat behöver fler spelare, bra spelare?

Jag ska byta min server description - ny regel: don't be a dick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar